Alla inlägg under mars 2011

Av Åsa Sandström - 31 mars 2011 08:33

Tja eller ja godmorgon :)

Jag sitter och funderar på hur faan man någon gång får dert jobbet man vill ha?!   søker søker søker vad gør jag før fel? får ju aldrig något svar angående jobb, det må ju vara jag som gør nåt galet ...eller har jag blitt så kass så ingen vill ha in mej på sitt føretag, ja man bøørjar ju undra...Eller varfør inte få vinna på triss så man kan få vara glad eller bli glad och få unna sej saker ibland, tex nya klæder , inte hålla på och snåla jag e super less på och snåla mera....

Fast nu  vill jag før fan inte deppa ihop før mycket før då finns ikke en enda chans till att jag øverhuvud taget førsøker hitta jobb!!!


Idag ær en fin fin dag, då det blir att rida finaste ollie jentan igen, och ha værldens bæstaste lærare :)


see you !!


Av Åsa Sandström - 29 mars 2011 08:27

Shit asså såg ut genom rutan och upptæckte att det faktiskt snøar ute :( faaaaan faaaan faaan!!!! varfør då??? var e våren? solen værmen???jag vill ikke ha snø nu mera... :(

Fast de må væl førstås kvitta, har ju gøtt sællskap hær hehe :) min bæstaste *sis* e ju hær iveckan, sååå roligt ju,  bara så tråkigt att vi har så långt emellan oss, så det blir typ såååå jætte sællan vi kan ses, typ aldrig kan vi titta førbi bara så dær på en fik, utan man må planera in nær træffar skall bli av typ.... Meeeen  men inte bli lessen før det nu, vi har ju varann just nu och får umgås hela veckan och næsta då jag och tøsen blir med dom hem igen :) :) 

Kan inte sæga att någon ær så mycket bættre på hæst æn vad Sandra ær, hon klarar ju sånt som ingen annan klarar med min fiiiina Ollie, så roligt och se att faktiskt Ollie kan uppføra sej, så bara sæg til om ni behøver få eran hæst skodd, verkad, eller få nått problem løst med den så hør av er, just nu finns hon hær hela veckan så då tar vi bokningar, men sedan får vi isæntfall planera in træff med er nær Sandra kan komma åter.... Men bara skriv om eran hæst vilket problem den har eller om den behøver skor så fixar v det!!!!

 

Nu e iallafall kaffe klart yeeees !!! gøtt de skall bli :):)

Av Åsa Sandström - 17 mars 2011 19:16

Tjaaaa alla gladaa läsare.... ja oki då alla ledsna me ;) nu får ni läsa eller annars bara bläddra ner eller stänga ner om ni känner för det.... hehe!!!

Idag har man vart på kursens sista dag, den var helt oki, för alla ni som inte fattar vad det e för än kurs jag gått så e det via facket som har en medlemskurs, skit bra å gå faktiskt, då man lärt sej lite mera vad som gäller när man jobbar å vad man får typ, kanon den rekommenderar jag verkligen er som e medlemmar i kommunal men inte gått kursen, gör det!!!! helt klart värt ...


Men vad händer nu då??? efter att jag kommit hem tösen somnat i soffa?? å jag har vart ute till kusarna i hagen, tränat lite på att kalla in dom, vilket dom tyckte var såååå as kul, iaf när dom fattade galoppen *asg*  Nu sitter jag hära o bara spånar runt o gör typ ingenting, förutom att jag längtar fruktansvärt mycke efter min bätaste vän, sis eller ... vill ha henne haär nu typ, vi skulle haft sååååååå jävla göl kul då så ni anar inte.... Men så e inte fallet neeej vi får inte ses föräns till påsk :( sååå ap långt dit ju ... Hur skall  man klara det då´ra ?!??!?!

  

Åååå helvete då´ra , må ju göra klart mitt cv som skall in till min ahandläggare imorron, hmmm, kanske får traska upp tidigt imorron o gör´t stället. Ikväll skall vi iallafall se filmen kl 21 (vad hette den nu då) :( *suck* dritt å... på 6 :an, jaja ni vet säkert vkken :)


Kaffe kankse, ja tack!!!


Men Sandra nu krysser vi finger för gården :) hoppas hoppas hoppas !!!!

gärna till påsk med ;)

Av Åsa Sandström - 15 mars 2011 20:32

Hallojsan :)

helvete vikken fiiiiiin dag idag, jentorna har fått gått näck hela dagen å dom njöt verkligen,   åå lite frihetsdressyrs träning har vi hunnit med å , härligt !!! har faktiskt inte gjort så mycket mera bara vart , å det behövdes kan ja ju medela rätt starkt faktiskt, var ganska ut sliten trött, men å få umgås å trna lite med jentorna de gjorde gött det   trött e jag fortfarande men de känns sååååå great ... Snart skall jag börja rida Amanda världens bästaste fullblod, vi skall träna upp oss så vi kan börja tävla lite granna, min lilla Ollie skall få ut i skog och mark o ha skojj med mig så länge hon orkar och vill, hon har gjort sitt på tävlingsbanan tycker jag så nu kan hon bara få små tränas å det bra :)


 

Så har jag nu fixat klart prislista å produktkatlogen för häst och hund produkter som jag skall börja sälja genom home party...

Så bara å hojta till om ni är intresserade av att vara värdinna/or  över en kväll så packar jag väskan oc kommer hem till er för lite uppvisande av produkterna ;)

Kommer ju en hel massa roliga täcken o skydd i landsflaggorna i maj, det kan ni väl inte missa ??? Tänk er att det går en svenskflagga i hagen, coolt va???


Neee nu skall jag fortsätta ... Hör av er !!!

Bloppis-annons
Av Åsa Sandström - 9 mars 2011 18:59

Har en westernsadel om det är någon som skulle vara någon som är på jakt efter en :)

Den är inte speciellt mycket andvänd, i fint skick, skall lägga in bild på den så snart jag dammat av den.

Men bor ni i närheten F-bro så hör av er så får ni jätte gärna komma ut o kika på den, annars e det bara och maila eller ringa och ställa frågor så skall jag svara så bra jag kan på dom...   

Viss prutmån finns.

Hästar & Ridsport, Säljes - Örebro (Örebro län)
Pris:    3 400:-
Telefon:    0700-926081
 
Av Åsa Sandström - 9 mars 2011 18:37

Jaha ja då fick man reda på att man skall på en gammal klassträff på lördag kväll då :) skojjsigt ju, men de blir inge festa av inte för mig iaf, Huff, jobbar hela helgen å delad tur på söndag, men man måste ju bege sej över så jag ställer upp som svart taxi :)

Man vet ju inte när nästa träff blir igen så de e väl lika bäst o passa på å åka när det väl blir av typ...;)


Sandra gumman då, ??? hur e det med dej idag då´ra :( nervös för dej vännen, du måste börja varva ner nu INNAN det e försent, heelst av allt sluta röka oxå gumman det e icke nyttigt, speciellt inte  för dej just nu, kan ju icke skriva såååå mkt om det här för det har inte alla läsare med o göra ... Men gumman du vet vad jag menar iallafall :)

Snacka får vi göra mera när inga andra ser eller hör oki!?!??!


Å vad gör jag då´ra?? sitter här med kaffe koppen å bara e typ, tösen somna i soffan medans jag fixade stallet, nu sittaer man hära å kl bara tickar på hehe.. vad mera skall man hitt på då´ra???


Käka kvällsmat? neee icke hungrig än iallfall, får väna en stund, men jag skall kolla hur mitt cv ser ut tills jag skall till arbetsförmedlingen igen å ett personligt brev bö r ned skrivas typ.


     


Vet inte vad som händer ikväll faktikst, relaxa typ ;) take it easy!!!  ut o natta jentorna runt 21 -22 tiden typ, brukar bli rätt lagom, sedan in o hoppa i bingen ju å facebooka lite eller se nåt bra på tv om det finns nå... :)

Ha det nice everbody...

  

Av Åsa Sandström - 7 mars 2011 18:46

Japp en riktigt bra Måndag blev det, jag hann med så otroligt mycket idag, inte stressade jag runt hemma heller, helt enkelt perfekt :)    Har hunnit städa hela huset under fm, under tiden tvätta, ja nu  e tvätten inte klar än men jag håller på tills det e dags o sussa, jag och tösen har hunnit med lunch å jag har tränat mina jentor där ute :) samt bökat ut en ny hö bal åt dom i hagen, puh, den jäkeln väger säkert minst 300 kg, å inte hade jag någon hjälp heller,  huff, jäkla styrketräningspass jag fick idag då´ra hehe, (behövs gym eller???)   Men ut fick jag den hahaha, så långt ut så den for igenom hela hagen å ut på andra sidan, hmmm vad då arg jag blev, å gick och putta ut nästa bal i hagen, japp den hamnade i hagen med ett par 200 meter för långt ner i hagen så den fick jag putta tillbaka ett par 100 meter igen, men tillslut så fick dom sitt hö å blev så lyckliga ;) å jag fick träning som heter duga, gör ett sånt pass på gymmet ni hehe , det gör man nog inte i första taget, vet inte ens vikken maskin å om det finns så mycket vikter ?!??!


Så nu e det dags för en pizza bit å ägg smörgås sen mysa i soffan med tösen innan sängen kallar eller ja såklart natta jentorna först ;)


Meeeeeen vikken dag det blir imorron då´ra, jobbar 7-16 , innebär att tösen skall till dagis kl 6.30- 17 å vi kommer vara såååååå trötta  när vi kommer hem!!! blir nog en lugn kväll hehe!!!

 men updaterar här på bloggen såklart..... !!! ;)


 Nu e nog pizzan klar, have a nice evning everybody!!!!

Av Åsa Sandström - 6 mars 2011 09:18

Vad kommer denna dag bjuda på då?? Nu visade Ida mig en kullebytta,vad hon e duktig,nu blir de nytt kaffe å sen ut å träna min stora jenta:)Idag e Ida bjuden på kalas, så det blir till å åka in till Arboga , Nee blir kkort just nu,kaffe å ut till tjejerna!!!!!Hej hej!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards