Alla inlägg under februari 2011

Av Åsa Sandström - 25 februari 2011 22:57

Ja ha ja , Fredag kväll å här sitter man i sänga å glor på en wallander film å min älskling tittar på alien ute på tv,själv ska man ju upp å jobba kl.7 vikket innebär att jag måste upp kl 5 för att hinna i tid. Deladg tur går jag med,så min lediga tid skall jag hem å ta emothovis sen tillbaka på jobb Sjukt trött redan hur blir de imorgon kväll d????? Neeeee,orkar inte skriva,uppdaterar imorgon istället, have a nice night everybody ;)

Av Åsa Sandström - 24 februari 2011 20:27

 hahaha det e sååå jävla coolt asså ;) Tuffing har fått medryttare thihi å inte vikken medryttare som helst, utan en medryttare som skaffade mej som medryttare /delfodervärd were ever.... till sitt varmblod för länge sedan (Pelle) hon och jag blei osams när jag tog över Pelle för henne, sedan har vi väl blitt skapligt sams iallafall via msn osv, å hör och häpna så har hon gått å börjat rida Tuffing nu... hehehe skojjigt tycker jag, han e ju iallafall 19 år, man kan ju inte träna upp han till någon tävlingshäst, han har inte vart igång på bra länge så det tar iallafall 1 år tills han har rätt kondition... Men jag vet oxå att ägaren inte har varken tid eller råd egentligen så ja det är bra för Tuffingen att någon kommer och rider då å då....   Jag kan nästan oxå räkna ut att medryttaren å ägaren lär ju självklart läsa detta med...

Men inge illa menad med det jag skrivit och inge illa menat till varken ägaren eller medryttaren heller, jag vill icke bråka!!!!!

Å jag tänker inte bry mig om vad som händer i Tillberga/ Sevalla (mittemellan)  längre... Shit the same!!!! Jag har mina fullblods jentor ;) å rider en tredje ;)


Pöss å klem !!!

Av Åsa Sandström - 24 februari 2011 19:43

Ojojoj vikken dag det vart idag, börja rätt bra iallafall, tösen och jag klev upp åt frulle å kikade lite på tv, men när vi så skall iväg till sandra 2 som bor i staden Arboga, japp då startar icke bilen, den frös typ lite grann, jag försöker å försöker, blir mer å mer frustrerad över att oxå denna bilen icke fungerar, *suckar*

å drar med mig en gråtande tös in igen (hon ville ju åka på fika) å så går icke det nu, fuck dome it,   jag blir ju riktigt sinna asså, går icke o beskriva med ord, allt händer mej just denna fucking skit dag, det var ju bara å traska in försöka förklara lugnt för tösen attt vi icke kommer någonstans idag :( tillslut blir även jag sååååå   ledsen för att just allt skit drabbar mig iallafall känns det så ibland... Så jag tar min lur å ringer upp min sis (jajja vet det e dyrt, men ibland måste man)å bara bölar i luren, en stund tills jag sedan kan snacka rätt normalt, så vi snackar på om lite allt möjligt, kändes sååååååå jävla skönt å få snacka av sej lite med , tack gumman för det   Det hela kändes lite bättre då, så kunde jag fortsätta söka hjälp med å få start hjälp till bilen, till slut får jag en annan bästaste väninna till å hjälpa mig, men det gick inge bra för bilen ville icke starta ändå fast vi hade kopplat startkablarna rätt, märkligt, men men hon fick ju se  mina snygga jentor allafall :) Å tack till dej med gumman för hjälpen, bara å ta dej tid å komma hem till mig å försöka betyder jätte mycket för mig, tack tack !!!!!  Som sagt man vet ju sina vänner iallafall!!!!

Ja tillslut när min älskling slutat jobbet o fick veta att bilen icke startar så fick jag i min tur veta att jag faktiskt kan ladda batteriet med laddaren, hmmminte lätt heller för jag fick inte igång bilen ändå, hahahhaa start spärren var i *asg* men ett tappert försök har man ju gjort iallafall ;) *fniss* Å nu har jentorna brallat av sej i hagen å de var inte en dag för tidigt hehe, dom tyckte det var såååå kul, å jag med det e så kul o se att dom verkligen förstår mina kommandon, jag behöver typ inte springa efter dom för att dom skall bralla iväg     

Nu sitter jag o bara krysser fingrarna mina för att Inga skall springa in en första placering ikväll, jag bara hoppas det, för det innebär 100.000 i vinst ;) (tror jag det var) å det e min sis värd, vore så kul om turen finns dära...  Tror tillochmed att hon startar nu 20.30 ... Sååååå nervöst det blei ....   Nei vi får bare vänta å se hur det blei...

Ha´re gött allesammen, å kom ihåg att imorron e det löning (för en del iallafall) Yiiiippiiiie !!!!!



Av Åsa Sandström - 24 februari 2011 15:09

Jävla kyla, den gör ju bilarna till vrak:( hela dagen gått till ingen nytta,samtidigt å städat badrummet ja de har jag gjort men hästarna skall tränas så fårdet bli nu då.ena bilen på verkstad andra på laddning,å tösen e hungrig,så blir att trycka i oss lite lasange å sen ut å träna hästarna medans bilen laddar sej. Hoppas fungerar imorgon:0Nej massgravar nu först då,sen ut...tjenix!!!!!!!

Av Åsa Sandström - 24 februari 2011 08:41

Fyy fan säger jag bara   kaldt å snöigt e det, när blir det varmare???  trött på den isiga kylan man möts av varje dag man skall bege sej ut i stallet, vill ju ha en skön härlig värme slippa dra på sej hela garderoben innan man går ut för att inte frysa typ. Skall ut snart å hacka hål på tjejernas vatten, där e ett problem till i denna isiga tid, fuck I hate this time know, summer were are you???

 Men från det ena till det andra så  försvinner nog aldrig min lilla otur dessvärre, då min traktr till bil pajjade här om dagen när jag var på väg till jobbet,   så det var ju bara å lämna in bil aset som min 850 fick heta då, nu e den klar å jag måste förbi å se vad hela kopplingskalaset gått på, vet iallafall att det landar på under 10 papp, men ändå, för nu kan jag inte komma upp /över till min bästaste bästa vän sis på ännu längre, för nu måste jag spara ihop mera pengar till resan till henne, sorry Sandra såååååå ledsen för det gumman,   , e väl icke mening å ses än då´ra... Men snart skall jaag gå å ta me j en kaffe å ringa upp dej gumman en snabbis, fuck dummit att det skall kosta som en gris asså å ringa.... Oooooo ser på klockan nu att jag måste börja göra oss klara för att åka å ta en fik hos sandra nummer 2 som bor i den stooooora staden Arboga :) verry nice, längesen var det, skall bli kul!!

Sen blir det hem å longera mina jentor, Evita blir första gången som hon longeras, skall bli spännande, tror icke hon kommer fatta vad jag håller på med typ hehe.... Om hon inte sett mig o Ollie hålla på hehe.

jjaja uppdaterar senare.... :)


Nu kaffe time!!!!

Av Åsa Sandström - 15 februari 2011 20:01

Heeeeeej hopp igen, här ploppar jag upp ett nytt inlägg som kanske kan vara skojj och läsa för er ;)

Idag är det Tisdag och denna vecka har jag en riktig slappar vecka, iallafall mot förra veckan då jag jobbade bannemig varje dag inklusive helgen, jobbigt JA... Men denna vecka e jag i stortsett ledig  å de e såååååå skönt, jag hinner hålla i gång mina 2 tjejer :) kan dessvärre inte rida för halt, fast hon har brodd fram) men men det finns tusen olika träningsmöjligheter som an kan hålla igång jentorna med, ja lilla Evita kan ja ju iallafall inte rida just nu hon e ju typ lite för liten än hehe..... Men träning japp!!!


Ikväll har vi tränat i paddocken löst, å jävlar vad e gick för bägge, snön bara hyrde om benen, å efter ser man en liten gul fläck farande efter, japp helt rätt hörni ;) bara Bianca som for efter skällandes hehehe.... Två trötta hästar å en trött hund efter en timme i paddocken som vi lekte runt :) Skojj var det... Imorron blir en lugnare tur med en halvtimes promenad innan jobbet typ...


Nu återstår en mys kväll ii soffan vid tv´n o familjen, sedan ut o natta tjejerna ;)


See you everybody !!!!


Bara en sak till I miss you soo mutch Sandra, hoppas vi ses snart "sis"


   

Av Åsa Sandström - 9 februari 2011 22:14

Soligt o härligt idag, fast jag började dagen med att jobba till kl 13 :) sedan bar ade iväg till arbetsförmedlingen i Arboga för att flytta mig dit istället för att stå i Lindesberg, e sååååååååå j* kla låååååååångt att dra dit ( å drygt) Nu kan man liksom fara förbi efter jobbet typ eller nå sånt.... ;)

Men men sedan drog jag o hämtade tösen på dagis, snacka om hon blev gla´eller ?!?!? Mammi mammi hehe ... Vi for hem å fikade lite, sedan vilade Ida och jag gick ut till mina 2 söööta besta tjejer, vi gick ut på en riktig myig vår promenad kändes de som iallafall, och de vara inte bara jag som kände så kan jag ju förtella hehhe, neee jentorna tyckte detsamma å var på hugget, lilla Evita hon studssade hej vilt så jag  å Ollie fick akta oss skapligt hahhaa!!!!

 

Men kul var det, vi travade och skrittade säkert en halvtimme innan vi vände hem eller asså hel turen var nog på en halvtimme o inte bara tjejerna som fick röra på sej hehe.  ( inge gymmande för mig inte)

Sen kom vi hem å dom fick sin efterlängtande maaaaaaaaat :) Yeeehee!

Tösen gick jag in och hämtade ut, för vi skulle upp i skogen och plocka nå snyggt o ställa på bordet :) det blev lite fina grenar och gran kvistar, blir säkert jätte fint när det slår ut sen ;) (hoppas vi)  hehe, hundarna tyckte det var kul o få vara med, dom leta råttor o sork under snön hehe, ne skämt o sido  ;) hopp å skutt iallfall, men sen blev de så mörkt så vi fick vända o gå hem igen... In å göra maaaaaat och chilla i soffan en stund till Bumpa, sen bada med skum ;) Jaaaa sen blev de ju dags för natt mat för tjejerna å även fyllal ite vatten så de räcker över natten åt dom, nu ede dags o sussa  för dom å oss för att orka ut o hitt på nå imorron innan jobbet kallar, å ja som skulle vart ledig egentligen *suck* men vad gör man inte för att tjäna pengar ???? hihiihi!!!!


  Natta natt !!!!!!!  

Av Åsa Sandström - 8 februari 2011 09:27

JA så dära nu har jag lagt in lite bilder :)

Bätte sent än aldrig hehe!!!!


Idag jobbar man ännu en kväll då´ra, så de blir lata sej hemma nu på fm men snart en dusch med tösen och sedan ut och promenera med tjejerna innan dagis och en titt in på servicehuset här i F-bro ;) dom behöver ju uskor ....


  Min stora tjej Oltenitza

Ovido - Quiz & Flashcards